Dag1 vervolg

18 januari 2023 - Sifoe, Gambia

Wat een welkom aan de Smiling Coast of Africa! Je merkt het al wanneer je de trap afloopt het vliegtuig uit en de bus in: de vriendelijkheid spettert er van af. De douane door, koffers gepakt (allemaal aangekomen!), de aankomsthal en we lopen zo in de armen van Bubastar en de taxidriver. Leuke ontmoeting en toen kwam de verrassing: hoe krijg je 6 koffers en 6 volwassen personen in een oude Mercedes: nee, niet een busje maar gewone sedan. We hebben het samen opgelost met de sjorband van de koffer en heel veel gelachen en onderwijl leuke gesprekken gehad met ons ontvangstcomité.

Onze loges betrokken en een lunch geregeld: duurde ons te lang, maar ja, de lunch wordt na 16.00u geserveerd. Ha ha maar we hebben de tijd gebruikt om ons plan voor de rest van de dag te regelen en vervoer. Kalifa heeft ons opgehaald en naar zijn compound gereden. Onthaald door alle familieleden inclusief de kinderen. Anita mocht de auto die voor ons klaarstond even proberen; de ervaringen van vorig jaar waren niet helemaal je dat..... Alles ok. Leuk dat Mama van YPWB die ook langskwam  voor ons sinasappels heeft geschild: op z'n Gambiaans. En toen -het was inmiddels donker geworden- naar Essa en de jarige Marie. We reden de Suzuki vast in het losse zand vlakbij de compound van Essa. Fijne ontmoeting met Marie en alle familie. Wat een gastvrijheid en belangstelling! En wat mij heeft getroffen: de blijdschap en het hoogtepunt van de avond het aansnijden en delen van de taart: om nooit meer te vergeten.... In het donker weer gereden naar onze lodge om weer eens een goede nacht te slapen. Het was heerlijk zo'n begin van 24u achtereen maar eerst lekker slapen voor weer en nieuwe dag.