Dag 1, Op pad !

18 januari 2023 - Sifoe, Gambia

Maandagavond laat, is het dan eindelijk zover! We hebben ons al weken voorbereid, nu zijn alle koffers gepakt en gewogen, papieren dubbel gecheckt, we zijn er hartstikke klaar voor. Yonna en Silvijn vinden ons reisschema te optimististisch en willen graag wat eerder vertrekken. Prima, je weet inderdaad maar nooit wat er allemaal onderweg naar Brussel kan gebeuren, en de ervaring leert dat er wel eens iets mis kan gaan. ..
Dus om 23.30 vertrekken we vanuit het koude regenachtige Laren op weg naar Gambia, de  smiling coast of Africa. Onderweg een sneeuwbui, veel groter kan het verschil niet zijn. In Brussel hebben we een parkeerplek gereserveerd van waar we met de shuttle bus naar het vliegveld gebracht zullen worden. Hopen we,.. want het busje staat er, al draaiend, maar zodra wij de koffers erin gelegd hebben, is de chauffeur gevlogen!
We worden er een beetje melig van, vooral wanneer hij terugkomt en de van binnen beslagen ruiten met de buitenwisser schoon wil maken. Natuurlijk lukt dat niet, en hij begint te rijden zonder zicht! Als dat goed gaat..
Dat ging het gelukkig. En zo ging de hele reis. Zonder problemen hebben Luuc en ik twee minderjarigen het land uit weten te smokkelen haha. Allemaal een andere achternaam, maar niemand die naar papieren vroeg… schokkend eigenlijk!
Inmiddels zitten we in het vliegtuig. Het is dag geworden
, de zon is prachtig zo boven de wolken.  Nog twee uur te gaan voordat we in een andere wereld belanden. We gaan er iets moois van maken en hebben er zin in!

1. Esther:
    18 januari 2023
    Veel plezier met z’n vieren!
  2. Mariet:
    19 januari 2023
    Leuk om jullie zo te volgen.
    Veel plezier!
  3. Wilma Kuiper:
    20 januari 2023
    Wat leuk om jullie te volgen! Heel veel plezier met elkaar!