Dag 11 Janjanbureh

29 januari 2023 - Janjanbureh, Gambia

We hebben een vol programma voor de boeg. Naast het festival willen we ook graag wat meer weten over de rijke geschiedenis van deze stad gelegen op een eiland in de rivier de Gambia. Met de wetenschap dat het hier in de loop van de dag weer over 40 graden wordt, boeken we ook een boottocht, in de hoop nijlpaarden te spotten. (Helaas, niet gelukt). En dan zouden we om 18.00 uur al weer klaar moeten zijn voor het maskerade festival. Strak schema dus, zeker omdat er tussendoor ook geluncht (lees koken op houtskool) moet worden. Dat laatste blijkt achteraf zelfs dubbel geregeld, want we krijgen spontaan zowel ontbijt, als lunch, als diner gebracht door Essas opvangmoeder in de periode dat hij hier naar de middelbare school ging. Niets gevraagd, wel gekregen. Ze zijn allemaal blij elkaar na zo'n lange tijd weer te dienm  Ongelooflijk wat een gastvrijheid treffen we. Voor Essa is het hier uberhaupt een weerzien met vele oude bekenden. En wij worden daarin automatisch meegenomen. Iedereen is allerhartelijkst. Volgens Essa wonen hier, naast Sifoe, de vriendelijkste mensen van Gambia! Hebben wij het getroffen haha!

Voor de rest verwijs ik graag naar de foto's. Het is teveel of te indrukwekkend om te beschrijven.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingrid:
    29 januari 2023
    Hoi Anita, wat leuk om jullie reis zo te volgen. Mooie verhalen hoor, en wat bijzonder o dit met je dochter te beleven. Groetjes ingrid